Elk jaar komen er stemmenhoorders wereldwijd bij elkaar om over hun ervaringen met stemmen te vertellen. Ter ere aan Sandra Escher en Marius Romme hebben we in Den Haag het 10e wereldcongres Stemmen horen, kunnen organiseren.

Als Stichting Weerklank hebben wij een 4-daags Wereldcongres gehouden, met plusminus 320 deelnemers uit 33 verschillende landen op een prachtige locatie in Den Haag. Stemmenhoorders uit alle delen van de wereld konden met elkaar praten over hun stemmen, hoe dat voor hen is en hoe zij hiermee omgaan.

In Den Haag op het 10th World Hearing Voices Congress gaat David van den Berg (psycholoog) in gesprek met en Marius Romme, Sandra Escher en het publiek over stemmen horen, psychosegevoeligheid, trauma’s, onderzoek en behandeling. Video gemaakt door Stichting Out of the Box TV.

Op de website van o.a. PsychoseNet en Stichting Weerklank geplaatst, een interview van Marius Romme en Sandra Escher, de grondleggers van de internationale stemmenbeweging, Intervoice:

• Hoe is jou ervaring met hulpverleners? Waarin heb je ondersteuning gevonden?
  • Welke behandelmethode heb jij gehad, welke hielp jouw, wat is je bijgebleven?
  • Is er iemand van jullie die ooit een wereldcongres heeft bijgewoond, hoe was dat? Wat viel je op?