Publicaties

Handige bronnen

Video’s

Video's

Leren, horen en zien; meer weten?

Op deze webpagina vind je veel en actuele informatie over stemmen horen.

Er is De Klankspiegel, het kwartaalblad van Stichting Weerklank. Als donateur ontvang je het magazine thuis.

Dan zijn er natuurlijk de audiovisuele producties.
Soms door Stichting Weerklank zelf en soms door anderen gemaakt. Maar altijd gaan ze over stemmen horen.

Er is een indrukwekkende en steeds groeiende reeks (wetenschappelijke) artikelen. Niet zelden zijn ze (ook) gepubliceerd in De Klankspiegel en daarnaast zijn het vaak bijdragen aan (wetenschappelijke) tijdschriften, dagbladen, weekbladen en andere publicaties.
Gelukkig is de groeiende belangstelling voor stemmen horen vanuit de wetenschap ook terug te vinden in internationale uitgaven. Maar ook diepgravende interviews en beschouwingen over stemmen horen zijn onder deze link te openen.

De boekwinkel van Stichting Weerklank bevat eigen uitgaven en veel en steeds meer uitgaven van anderen. Soms zijn de boeken via Stichting Weerklank te bestellen en in gevallen waarin dat niet mogelijk is, wordt verwezen naar uitgevers.

Tenslotte zijn er nog andere bronnen waar u informatie aantreft over stemmen horen. Uiteraard geldt voor deze rubriek net zo goed als voor de andere dat geregeld aanvullingen en actualisaties plaatsvinden. Als u klikt op de vetgedrukte en onderstreepte links dan komt u vanzelf bij de onderwerpen terecht.
Lezen, zien en horen, dus.