E-learning

E-learning ‘Stemmen horen begrijpelijk maken’

In samenwerking met GGZ Ecademy, Inbrain, de Stemmenpoli Alkmaar en Stichting Weerklank hebben we de elearning ‘Stemmen horen begrijpelijk maken’ met subsidie van ZonMw kunnen ontwikkelen.

We zijn er super trots op. In samenwerking met de Listeracademie, hulpverleners van 5 verschillende GGZ instellingen en 5 stemmenhoorders gaan we in het najaar een pilot uitvoeren. Vanaf januari 2024 is deze e-learning (indien je bij GGZ Ecademy een gratis account aanvraagt), voor iedere hulpverlener, stemmenhoorder, naaste, kosteloos te volgen.
Hulpverleners krijgen na een toets accreditatiepunten.
Het is een prachtig middel om het stemmenhoren bespreekbaar te maken in een behandelsetting of in de thuissituatie.
Fantastisch toch?

ggzecademy.nl stemmen horen begrijpelijk maken

Oefening m.b.t. ervaren van stemmen:

Zoek iemand om de deze oefening mee te doen zo je een tweetal vormt. Ook als jullie beide geen stemmen horen is deze oefening geschikt.

Ga bij elkaar zitten. Eén van jullie zet een koptelefoon op en beluistert het audiofragment. Voer ondertussen samen een gesprek over wat degene zonder koptelefoon, afgelopen weekend heeft gedaan. Wissel daarna van rol. Bespreek tot slot hoe jullie deze oefeningen hebben ervaren.

Luister hier naar het audiofragment