In memoriam

Onze lieve collega en dierbare vriend, Hans van der Flier
is op 27 augustus 2024 overleden.

Op 4 september hebben wij afscheid van hem genomen.

Hans is in 2017 als vrijwilliger begonnen bij het Steunpunt Stemmen Horen Haaglanden.

Hij bood ondersteuning bij de lotgenotengroep en nadat hij een contract kreeg aangeboden, begeleide hij ook de training ‘Omgaan met stemmen’.
Hij was een rustig persoon die de vele deelnemers een gedegen en warme ondersteuning bood, wat zeer gewaardeerd werd.
Helaas nadat hij gestopt was met het vechten tegen zijn stemmen, bood zich een andere vijand aan, zijn ziekte.

Maar Hans zat niet stil en samen met Sonja hebben we het Steunpunt Stemmen Horen in Leiden opgezet. Hier heeft hij zich met volle energie voor ingezet. Ook zijn rol in de voorstelling: “Ik hoor wat jij niet hoort” is noemenswaardig.

We kijken met veel plezier terug op de jaren dat we met hem mochten samenwerken. Een mooie tijd waarin we bijzondere mijlpalen hebben bereikt, moeilijke momenten veerkrachtig hebben doorstaan en vooral veel gelachen hebben.

Hans was een echte ‘Hoopverlener’ en voor altijd in ons hart.

Wij wensen Sonja heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.

Namens de vele Stemmenhoorders, de Steunpunten Stemmen Horen in Den Haag en Leiden,
Stichting Weerklank.

Yvonne Doornbos