Prof. dr. M.A.J. Romme
A.D.M.A.C. Escher

Stemmen horen accepteren

Verschillende manieren van omgaan met stemmen in je hoofd.

Stemmen gaan horen van niet aanwezige personen of onverklaarbare bronnen is bijna te vergelijken met de invasie van ongewenste, ongemanierde gasten, die zich in je huis nestelen zonder een vertrekdatum te noemen.

Stemmen horen is over het algemeen dan ook een probleem. De meeste mensen die ze gaan horen, zijn ze liever gisteren dan vandaag kwijt. En dat lukt vaak niet. Stemmen kunnen inspelen op eigen angsten en krijgen zo eerder meer dan minder macht.

Deze stemmen te accepteren lijkt op het eerste gezicht paradoxaal, maar biedt wel de mogelijkheid de macht terug te krijgen. Mensen die geen problemen meer met de stemmen hebben beschrijven dat het accepteren van de stemmen als bij hun persoon horend, de belangrijkste stap was naar een bevredigender leven, waarin de stemmen hun plaats hebben gekregen.

De kern van dit boek bestaat uit 18 biografieën van mensen die op verschillende manieren de stemmen in hun leven hebben ingepast. Aanvullend zijn er verhalen van wetenschappers die hun visie geven op het stemmen horen.

Prof. Marius Romme
Dr. Sandra Escher
Jacqui Dillon
Dr. Dirk Corstens
Prof. Mervyn Morris

Leven met stemmen.

50 Verhalen over herstel.

Een nieuwe benadering van de ervaring stemmen horen geeft ons ook nieuwe kennis en leidt tot het stemmen horen accepteren en begrijpelijk maken.
Voor het succes van deze benadering vormen de 50 verhalen in dit boek het bewijs.

Deze boeken zijn te bestellen door een mailtje te sturen naar website@stichtingweerklank.nl
Kosten zijn 20 euro inclusief verzendkosten.