In wijkontmoetingscentrum Drielanden, start dinsdagavond 17 januari 2023 een stemmenhoordersgroep. De groep komt tweewekelijks samen. Deze groep heeft een regiofunctie; ook mensen van buiten Harderwijk zijn welkom.
Een stemmenhoordersgroep is een lotgenotengroep voor mensen die stemmen horen. Men kan bijvoorbeeld ervaringen delen, elkaar ondersteunen en tips geven. Ook mensen met andere bijzondere zintuiglijke ervaringen, zoals het zien van beelden, zijn welkom.

In deze groep zal er de mogelijkheid zijn om ervaringen te tekenen. Dit om het gesprek op gang te helpen en om meer inzichtelijk te maken wat iedereen bezighoudt.

De groep wordt begeleid door Geert Zomer. Hij is opgeleid tot facilitator voor mensen die stemmen horen en tot analytisch tekentherapeut. Geert is secretaris van Stichting Weerklank en is redacteur van de Klankspiegel.

Geert: Het lijkt mij heel leuk om deze groep te gaan faciliteren. Natuurlijk hoop ik dat veel mensen zich aanmelden, ook vanuit bv. Flevoland, Zwolle en Amersfoort. De Bogen biedt een mooie locatie met goede parkeergelegenheid en de bus stopt op 1 minuut loopafstand. Het bijzondere aan deze groep is dat er ook gewerkt wordt met tekeningen.

Tekeningen laten heel mooi innerlijke processen zien. Ik zeg altijd: een tekening vertelt meer dan duizend woorden. Je hoeft trouwens niet te kunnen tekenen. Dit is vaak een misverstand. Juist mensen die weinig ervaring met tekenen hebben maken de puurste tekeningen.

En als je echt niet wilt tekenen kun je ook iets schrijven over hoe het met je gaat. Mijn plan is om over een paar maanden voor de Klankspiegel een artikel te schrijven over mijn ervaringen met het opzetten en begeleiden van deze groep.

De bijeenkomsten zijn op dinsdagavond:

• 17 en 31 jan. 2023
  • 14 en 28 feb.,
  • 14 en 28 mrt. en op
  • 11 en 25 april

Tijdstip:

• 19.30 uur tot 21.30 uur

Locatie:

Wijkontmoetingscentrum Drielanden,
Triasplein 9 en 10 (tegenover de HEMA).

(Er is goede parkeergelegenheid bij de Jumbo en de bus stopt vlakbij).

Opgeven kan via het mailadres info@zomer-praktijk.nl of
door te bellen met 06 16 56 15 86.

Website: www.zomer-praktijk.nl

De Klankspiegel
Stichting Weerklank publiceert viermaal per jaar het blad ‘Klankspiegel’ met inbreng van ervaringsdeskundigen, verslagen van bijeenkomsten, onderzoeksresultaten, publicaties en recensies van boeken en films.

Een gespreksgroep in jouw regio?

Kijk hiervoor een gespreksgroep in jouw regio