Intervoice Congress 2021

Georganiseerd door Hearing Voices Network Ireland

Het 12e World Hearing Voices Congress, Cork, Ierland, 1 – 3 september 2021.

“Solidariteit in tijden van tegenspoed:

De Global Voice Hearing Community komen weer samen “

Congres thema

In de afgelopen 18 maanden heeft de Covid-19-pandemie wereldwijd een ongekende uitdaging veroorzaakt, die velen van ons zullen hebben ervaren als ontkoppeld, isolerend, beangstigend, chaotisch, overweldigend en soms ondraaglijk. De pandemie heeft echter ook de kracht van solidariteit aangetoond wanneer gemeenschappen samenkomen om elkaar steun te bieden in tijden van tegenspoed.

Het congres van dit jaar zal ruimtes creëren voor stemmenhoorders, familieleden, verzorgers, beoefenaars, academici en iedereen die geïnteresseerd is in de principes en waarden van de International Hearing Voices Movement, om contact met elkaar te maken en / of opnieuw met elkaar in contact te komen in een post-pandemische wereld. , persoonlijk in Cork, Ierland of online over de hele wereld. Op basis van twee oude Ierse tradities, willen de organisatoren van het congres een platform (ardán *) bieden om zich te concentreren op de manieren waarop veel stemmen kunnen samenwerken en elkaar ondersteunen in moeilijke tijden (meitheal *).

* Ardán (uitgesproken als ar-dawn) is een Iers woord dat platform, podium betekent, maar het wordt ook gebruikt in de context van “iemand op beuren, of iemand vrolijk maken, of  iemand’s moraal omhoog brengen’!

* Meitheal (uitgesproken als meh-hill) is de Ierse uitdrukking van de oude en universele toepassing van samenwerking op sociale behoeften, verwijzend naar het coöperatieve arbeidssysteem in Ierland waar buren elkaar op hun beurt helpen met landbouwwerk, zoals het oogsten van gewassen. Het brengt eenheid in de gemeenschap tot stand door middel van coöperatief werk en wederzijdse wederzijdse ondersteuning.

Bevestigde keynote-sprekers tot nu toe:

• Ray Waddingham (VK)
  • Cindy Marty Hadge (VS)
  • Peter Bullimore (VK)
  • Lykourgos Karatzaferis (Griekenland)
  • Adi Hasanbasic (Tsjechië)
  • Kate Fiske (Australië)

Congres formaat

Het congres zal een hybride formaat hebben (als de beperkingen het toelaten), met persoonlijke activiteiten in Cork en online activiteiten voor degenen die niet persoonlijk aanwezig kunnen zijn. Persoonlijke afgevaardigden hebben toegang tot alle persoonlijke evenementen in Cork, evenals de online evenementen. Online deelnemers hebben toegang tot alle keynote-presentaties, alle online gelijktijdige sessies en alle netwerksessies, maar ze hebben geen toegang tot de persoonlijke gelijktijdige sessies in Cork. Als beperkingen het niet toelaten om een ​​hybride congres in Cork te houden, zal het congres volledig online gaan! Zie Registratiegegevens hieronder.

Congres locaties

De online locatie (Ierse standaardtijdzone):

Zoomplatform, beheerd en gefaciliteerd door Onlinevents

De fysieke locatie:

University College Cork, Brookfield Health Sciences Complex, College Road, Cork, Ierland.

Congres programma

1 September: Intervoice Day

2 en 3 September: World Hearing Voices Congress

Intervoice Day (1 st September)

Een dag voor mensen die betrokken zijn bij de Hearing Voices Movement om samen te komen, ervaringen te delen en te horen over nieuwe initiatieven over de hele wereld. De dag zal bestaan ​​uit sprekers, open space-discussies over onderwerpen die door de aanwezigen zijn beslist en de kans om te delen wat er gebeurt in Hearing Voices Networks over de hele wereld. De Intervoice Day wordt georganiseerd door leden van de Intervoice Board. Details volgen.

Wereld Hearing Voices Congress (2 e en 3 rd September)

Elke dag zal bestaan ​​uit keynotepresentaties en gelijktijdige workshops / presentaties. We hopen alle tijdzones de gelegenheid te bieden om deel te nemen aan het congres. Details volgen.

Registratie details

Hoewel we plannen voor een hybride congresformat, met de aanhoudende onzekerheid over internationale reizen, nodigen we u uit om in eerste instantie online te registreren. Als een hybride congres mogelijk wordt, openen we de registratie voor het persoonlijke congres. Degenen die zich willen registreren voor het persoonlijke congres zullen volledig worden terugbetaald voor hun online registratie. Wie zijn online inschrijving wil behouden, hoeft niets te doen!

Online registratie:

Klik hier om te registreren.

Online registranten kunnen alle keynote-presentaties, online gelijktijdige sessies, alle netwerksessies en alle online evenementen die tijdens pauzes worden aangeboden, bijwonen. Onlineregistranten kunnen de persoonlijke gelijktijdige sessies die plaatsvinden in Cork niet bijwonen.

Persoonlijke registratie (nog niet beschikbaar):

Persoonlijke registranten kunnen alle keynote-presentaties, alle gelijktijdige sessies (online en persoonlijk) en alle netwerksessies bijwonen. Persoonlijke registratie omvat ook elke dag van de conferentie ochtend- en middagthee en koffie en lunch.

Online tarieven:

Intervoice Day (1 dag) en Congress Days (2 dagen)

Stemhoorders / studenten: £ 45,00

Professionals: £ 65,00

Hybride tarieven:

Intervoice Day (1 dag) en Congress Days (2 dagen)

Stemhoorders / studenten: € 80,00

Professionals: € 180,00

We hopen dat je met ons mee kunt doen, persoonlijk of online. Voor meer informatie kunt u ons een e-mail sturen op info@hearingvoicesnetworkireland.ie

Uitnodiging voor voorstellen van presentatie en workshops

We kijken uit naar ideen en voorstellen voor presentaties en workshops (30, 45 of 90 minuten in lengte) van individuen en groepen over de hele wereld aanwezig te zijn bij de 12 e Wereld Hearing Voices Congres. Een diversiteit aan perspectieven en onderwerpen is welkom, maar voorstellen die interactieve componenten bevatten en / of direct gericht zijn op de ervaringen van het horen van stemmen, visies, unieke overtuigingen en het onderhandelen over alternatieve realiteiten, krijgen prioriteit. Sessies die verband houden met het thema van de conferentie worden aangemoedigd. We verwelkomen ook creatieve voorstellen die misschien niet in dit kader passen, zoals muziek enz.

Volledige details voor de oproep voor presentaties en workshops zijn hier te vinden .

De organisatoren zullen de ontvangen voorstellen in overweging nemen en zo spoedig mogelijk bevestigen of het voorstel is aanvaard.

De voorstellen moeten ontvangen zijn voor 28 mei 2021.

We willen je ook graag introduceren en verwelkomen in Cork via deze  korte video  (voor degenen die Cork niet kennen!). Als dit u niet verleidt om naar Cork te komen, weten we niet wat het zal doen!

Bedankt

Hearing Voices Network Ireland